משקיעים זהירות: אכיפה חזקה על בעלי דירות להשקעה

יוסי אשר No Comments on משקיעים זהירות: אכיפה חזקה על בעלי דירות להשקעה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רשות המסים ממשיכה בפעילות אכיפת הדיווח בקרב מרובי דירות: שלושה בעלי דירות נוספים באזור המרכז נעצרו בחשד שמעולם לא דיווחו על הכנסותיהם משכר דירה. על פיהחשד הם העלימו הכנסות של בין מיליון למיליון וחצי ש"ח לפחות כל אחד.

מהחקירה המתנהלת ביחידת חקירות מס הכנסה ת"א אחד החשודים עלה כי הוא משכיר מזה שנים חמש דירות בת"א ובגבעתיים מבלי לדווח כלל על הכנסות מהשכרתן, כאשר על פי הרישומים המצויים ברשות המסים, השתכר כביכול פחות מ-4,000 ש"ח לחודש ברוטו בממוצע בעשר השנים האחרונות. במהלך חקירתו הודה כהן כי לא דיווח על הכנסותיו בסכום של כ-1,500,000 ש"ח ותירץ זאת בכך ש"לא רצה להתעסק עם מס הכנסה".

בשנה האחרונה נשלחו למעלה מ-100,000 מכתבים לאזרחים ובהם דרישה לדווח על כלל מקורות ההכנסה שלהם, כחלק מפעילות מחלקת המודיעין במס הכנסה. מכתבים אלו נשלחו לאנשים שאין להם תיקים ברשות המסים, אולם בהתאם להצלבות מידע שבוצעו וסימנים מחשידים אחרים, עולה כי על פניו יש להם הכנסות שאינן מדווחות.

כ-70,000 איש השיבו למכתבים עם נתונים לגבי הכנסותיהם ומתוכם כ-20,000 איש פתחו תיקי עוסק בגין הכנסות החייבות בדיווח. כחלק מפעולות אכיפת הדיווח נחקרו בשלב הראשון עשרות אזרחים מכל רחבי הארץ, שקיבלו את דרישות הדיווח ולא הגישו דוחות. מעצרם של השלושה וכן של חשודים אחרים במהלך השבועיים האחרונים התבצעו לאחר שלא השיבו למכתבים גם לאחר מספר תזכורות ולאחר שיודעו כי אי מענה מהווה עבירה פלילית. מעצרים נוספים צפויים בהמשך.



0 תגובות